Як Лідеру управляти командою в час змін?
В успішній команді кожен усвідомлює свою цінність для інших.
На зміну VUCA- світу прийшов світ BANI – крихкий, тривожний, нелінійний і незбагненний.
Задача Лідера: адаптуватись до нової реальності, приймати ризики, йти вперед, розвивати критичне мислення, підвищувати рівень емоційного інтелекту для розуміння власних емоцій, почуттів інших людей та проявляти емпатію у стосунках.

Основні принципи для ефективного управління командою в час змін:

1 Загальні цілі
Одна з найсильніших потреб команди - наявність бачення у лідерів.
Побудова успішної команди можлива, коли всі, хто бере участь у процесі, спільно формулюють цілі, розробляють шляхи їх досягнення, приймають завдання та погоджуються із розробленою стратегією. Усі завдання мають призвести до досягнення однієї спільної цілі. Добре, коли загальні цілі зрозумілі всім учасникам процесу у якісному та кількісному вимірі. Залучіть команду до обговорення. Цілі є джерелом сенсу.

2 Розподіл ролей
Команда — це система, яка самотужки випускає готовий продукт чи проєкт. Правильний розподіл ролей важливий для якісного результату та спрощення процесу вирішення завдань. Ролі в команді розподіляються з урахуванням знань та ключових навичок, головне, щоб учасники команди доповнювали один одного за функціоналом, але при цьому були рівними між собою. Справжня команда сама планує роботу, розподіляє ролі та долає труднощі. Побудова успішної команди передбачає постійну взаємодію між собою. Кожен учасник знає, хто за що відповідає та яка зараз ситуація у колеги. За потреби партнери прийдуть на допомогу під час пікового навантаження. У ефективної команди учасники вирішують проблеми разом у найкоротші терміни та рухаються далі.

3 Спільне планування
Щоб створити успішну команду, необхідно надати можливість спільно розставляти пріоритети і розподіляти навантаження поступово. Для цього команда має синхронізуватись. Спільне планування – найкращий інструмент для синхронізації. У сильних командах усі процеси є прозорими. Для цього використовуються спільні зустрічі. Щоб такі зустрічі були ефективними, проводьте спільне планування на початку тижня, щоденні зустрічі та аналіз після закінчення періоду.
Коли співробітники розуміють загальну стратегію розвитку, вони стають відповідальними, розуміють цілі та завдання. Приходять із власними ідеями та з ентузіазмом вирішують завдання.
Коли хтось припускається помилки, треба не винного шукати, а вирішення проблеми.
4 Робота в команді
Сенс командної роботи в тому, що всі завдання мають вирішуватися колективно та злагоджено. Високоефективна команда – це команда, в якій учасники одне одного чують. Дуже важливо налаштувати внутрішню комунікацію та взаємодію, адже тільки тоді буде створено продуктивну роботу в команді, де кожен гравець команди робить внесок у спільну справу. Коли співробітник почувається комфортно серед колег і може вільно висловлювати свої ідеї, він може генерувати набагато більше варіантів та підходів до вирішення завдань. Співробітник не боїться бути незрозумілим чи не почутим, у нього відсутнє почуття страху. А створювати та креативити людина може лише у безпеці. При правильно побудованій роботі, людський фактор не вплине на кінцевий результат, навіть якщо хтось припуститься помилки.

5 Професійний ріст
Успішна команда — це організм, що постійно розвивається. Тільки команда, що росте в професійному плані, здатна якісно досягати цілей, покращувати результати і переходити на наступний рівень розвитку. Для цього в компанії має бути розроблена прозора система кар’єрного зростання співробітників. Її мета – підвищувати компетенції фахівців, збільшувати зону відповідальності, сприяти професійному розвитку. Зростання експертності та видимий прогрес кожного окремого співробітника дадуть стимул для якнайшвидшого досягнення своїх та загальних цілей усім учасникам команди.

6 Довірчі відносини
Довіра — це основа роботи у команді, від неї залежить подальший успіх будь-якої командної роботи. Коли серед співробітників є довіра, вони можуть звернутися один до одного за порадою. Це скорочує витрати на виконання завдання.
У командах із високим ступенем довіри помічається більша ефективність реалізації завдань, працівники легше переживають напружені ситуації, показують відданість колективу, менше конфліктують.
Довірчі відносини у команді також сприяють прозорості процесів. Коли всі знають, чим зайнятий інший і готові прийти на допомогу.

7 Загальні цінності
Цінності – це фундамент у побудові команди. Для продуктивності співробітника важливо, щоб його робота відповідала його переконанням. А для успішної роботи в команді важливо, щоб усі учасники поділяли спільні цінності.
Успішна команда продуктивніша за поодиноких гравців.
Загальна діяльність команди помітно перевищує суму зусиль її поодиноких гравців і сприяє стрімкому наближенню до досягнення єдиної цілі. Це називається ефектом синергії. Ключові навички та зусилля кількох людей підсилюють одне одного. Щоб досягти цього ефекту, необхідно правильно підібрати інструменти для побудови команди, побудувати взаємодію та комунікацію. Тоді команда працює як єдиний злагоджений механізм, де кожен співробітник є його невід’ємною частиною. Це гарантія не тільки успішної роботи усієї команди, а й результатів проєкту.
5 основних навичок успішних команд

1 Психологічна безпека: Чи можна в цій команді припускатися помилок без остраху втратити авторитет і повагу колег?”

2 Надійність: Чи дотримуються колеги зобов’язань, які пообіцяли виконати?

3 Структурованість і чіткість Чи має команда чіткий механізм ухвалення рішень?

4 Сенс: Яке особисте значення має те, над чим працює команда, для кожного її члена?

5 Вплив: Чи вірить команда, що її успіхи наближають компанію до мети?

Справжні лідери бачать можливості в будь-яких труднощах, а не труднощі у будь-яких можливостях.
Готові попрацювати над ефективністю команди – звертайтесь, знайдемо нові рішення у Вашому бізнесі.


Бізнес-коуч,

практикуючий бізнес-тренер

з розвитку лідерства, команд та продаж

Оксана Винницька

https://vynnytska.com/

https://vynnytska.com/

https://vynnytska.com/

+38 (097) 132 00 88